Olen havainnut Pejk'ssä muutamia valmistusvirheitä. Ensinnäkin on tosi epäkäytännöllistä, että pentu vuotaa kuin seula. Pissiä vain tulee ja tulee, sitä saattaa tulla jopa neljä kertaa tunnin sisään. Onneksi pissit tulee sisällä paperille, muutenhan tätä ei kestäisi. Toisekseen Pejk ei ymmärrä selvää suomen kieltä. Olen sanonut ehkä kymmenen kertaa, että mattoa ei järsitä, mutta aina vaan ne hampaat hakeutuu siihen maton kulmaan. Vaikka kuinka selvästi sanon. Tai ulkona olen sanonut monta kertaa, että vieraiden ihmisten luo ei voi noin vain mennä. Vaan taas kun joku tulee Pejk'n näköpiiriin, niin se on menoa häntä heiluen on käytävä vierasta liehittelemässä. Saisikohan tämän vielä palauttaa..?

No ei, hieno jätkä se on. Jukkapalmun multaa yritti ekalla viikolla syödä, mutta jätti sen rauhaan muutaman kiellon jälkeen. Nyt on kai matto kokeilussa, mutta tänään lopetti jo kiellosta, ei tarvinnut mennä väliin. Ja olen oikeastaan vain ihastellut, miten avoin se vieraiden ihmisten kanssa. Jos siitä ei tuliskaan toista Xosmoa, jolla oli murkkuna kamalat angstit. Ja sisäsiisteys on tosi hyvällä mallilla. Minun asunnossa ei ole tehnyt kakkaa enää pariin viikkoon sisälle, ja pissatkin tulevat 90%:sesti paperille. Että ei voi valittaa. Enemmänkin tulisi varmasti ulos, jos vain jaksaisin aina lähteä Pejk'ä ulos viemään. Viime viikon olimme Kalajoella lomailemassa, oli ihanaa kun koirilla oli tilaa sekä sisällä että ulkona temmeltää. Sisäsiisteys siellä ei tosin ollut yhtä hyvä kuin pienemmässä kämpässä, jossa Pejk on melkein koko ajan mun silmien alla.

Naksuttelua on jatkettu, ja Pejk jaksaa pelata sitä tosi hyvin. Nyt olen yrittänyt naksutella istumisen ja maahanmenon lisäksi seisomista. Aina vaan meinaa se pylly painua lattiaan. Käskystä Pejk osaa vasta istua. Maahanmenon käsky on hionnassa, sekin varmaan tallentuu ihan kohta Pejk'n kovalevylle. Viime viikolla aloin naksutella myös sivulle tuloa, mutta sitä Pejk'n on vielä aika vaikea hahmottaa. Naksuttelu-peliä Pejk jaksaa kyllä pelata uskomattoman kauan. Vartti menisi kevyesti, ja koko ajan jätkä on skarppina.

Ainoa asia, mikä hieman häiritsee, on Pejk'n puruvimma. Kun hampaita pitää testailla kaikkeen ja jokaiseen. Tänä aamuna heräsin siihen, että pikkumies järsi sängyn vieressä olevaa patteria... Sylissä ollessaan täytyy sen yleensä saada järsiä jotain. Ensin se voi olla kevyttä kokeilua, mutta pian kunnon puremista. Olen nyt kieltänyt kovemmin, ja jätkä joutuu yleensä heti alas tai leikki loppuu, jos puree liian kovaa, mutta se ei näytä Pejk'ä surettavan. Aina löytyy uusia puremisenkohteita... Ja joskus sitä vain on pakko kantaa.